Tik-sprintspel

Uitleg oefening

Alle spelers staan in een rechthoek en één pylon staat 20 meter van het rechthoek af. Er is een tikker en die moet in een minuut tijd zoveel mogelijk spelers tikken. Ben je getikt, dan moet je op volle sprint om de pylon heen en doe je weer mee. Als je buiten het vak wordt gedreven door de tikker geldt dit principe ook.


Belangrijk om op te letten.

• Trainer let erop dat iedereen de sprint goed doet.

• Trainer beoordeelt of iemand buiten het vak komt.

• Trainer houdt de tijd bij en zorgt ervoor dat er elke minuut een andere tikker komt.

• Om het makkelijker of moeilijker te maken kan er voor gekozen worden om korter of langer rust tussen de spellen te houden, alleen heen sprinten en rustig terug te laten wandelen of de afstand tussen rechthoek en pylon korter dan wel langer te maken


Materiaal: Vier pylonen voor een vak en 1 (sprint)pylon

Trainingsvariabele: Uithoudingsvermogen


Situatie-tekening